helandeinreharmoni.blogg.se

Varmt Välkommen till min blogg! Jag heter Veronica och arbetar deltid som Vägledare och Healer. Jag arbetar med universums energier och änglarna vi har runt oss. I denna bloggen kommer jag att försöka förklara vad energier gör med oss. Kommer även förmedla budskap från änglarna m,m

Snöflingeobsidian och Svart Turmalin

Publicerad 2019-09-07 15:55:18 i Helande Inre Harmoni,

Snöflingeobsidian och Svart Turmalin är två stenar som står i kontakt med rotchakrat.
 
 Snöflingeobsidian
Stjärntecken Lejon
 
 
Snöflingeobsidian jordar, helar och hjälper oss. Den hjälper oss med gammal karma från tidigare liv. Den gör så att vi ser det vi behöver se för att läka. 
Snöflingeobsidian för in ljuset i mörket så vi kan se livet och kärlek. 
 
Snöflingeobsidian står för renheten och balansera kropp sinnet och själen, löser upp blockeringar så som bort trängda minnen, känslor och destruktiva beteenden. Den löser även upp spänningar och blockeringar i våra kroppar så som besvär med skelettet, kärlsystemet.
 
Denna stenen hjälper oss hålla fokus, den absoberar all negativa energier från platser eller personer i vår omgivning.
 
 
Svart Turmalin ger oss kraft styrka och självförtroende,
ger oss mod att stå på egna ben.
 
Svart Turmalin
Stjärntecken Vågen
 
Svart Turmalin är en kraftfull sten, den är jordande och skyddar och blockerar all negativ energi till ljusare och lättare energi och vibration.
 
Shamane, helare och magiker har använt svart turmalin för att skydda sig mot onda krafter och för att få kontakt med andevärlden i urminnes tider.
 
Denna kraftfulla sten boostar självförtroendet och hjälper till att kontrollera rädslor för läkare och tandläkare. Bär kristallen för att skydda mot gnällspikar, energi tjuvar och klagande grannar och kollegor.
 
Renar och balanserar samtliga chakran och bildar en sköld runt kroppen, det sägs att vara bra för växter och trädgård - håller ohyran borta
 
Svart Turmalin stärker immunförsvaret och balanserar vänster och höger hjärnhalva, den hjälper till att avgifta kroppen från alla gifter vi får i oss.
 
De andra stenarna som står i kontakt med rotchakrat är Rökkvarts 
Svart Obsidian Hematit Röd Jaspis klicka på länken för att läsa mer. 
 
 
All Kärlek till dig
 
Veronica  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica

Varmt Välkommen till min blogg! Mitt namn är Veronica och har förstått att jag kan hjälpa mina medmänniskor med de energier som omger oss alla. Det har tagit sin tid att inse detta, jag kom i kontakt med de andliga energierna i början av 90-talet då jag hade en vän som redan hade insett sin gåva. Hon såg min rädsla men även min nyfikenhet. Det va inte förrän för ett par år sedan som jag började att arbeta med det andliga då jag själv genom gick en livskris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela