helandeinreharmoni.blogg.se

Varmt Välkommen till min blogg! Jag heter Veronica och arbetar deltid som Vägledare och Healer. Jag arbetar med universums energier och änglarna vi har runt oss. I denna bloggen kommer jag att försöka förklara vad energier gör med oss. Kommer även förmedla budskap från änglarna m,m

Röd Jaspis

Publicerad 2019-08-27 17:58:00 i , Kristaller och Stenar,

Alla chakran har olika stenar kopplade till sig. Vissa av stenarna har samma egenskaper men är inriktade på chakrats koppling till kroppen.
 
Jag börjar med att försöka förklara vilka stenar som är kopplade till just Rotchakra och deras verkan och betydelse.
 
 
Röd Jaspis
Stjärntecken Vädur
 
Indianerna anser att den Röda Jaspis var en helig sten den användes för att framkalla regn.

Röd Jaspis är jordande och helande 
kan med fördel använda mot stress då den är en lugnade sten som arbetar sakta, den hjälper till föra upp problem till ytan innan de blir ohanterbara och ger dig insikt att ta tag i saken mer logiskt och sakligt.
 
Har du svårt att komma ihåg vad drömmer så lägg en sten under kudden den Röd Jaspis har egenskapen att få dig att komma ihåg dina drömmar. 

Den är drar till sig alla negativa energier och grundar och stabillersera auran och stimulerar rotchakrat
 
Den har egenskaper för att lindra värk och har helande förmåga att stödja andningsorganen, matsmältning och våra könsorgan. 
 
 
Ljus och Kärlek
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica

Varmt Välkommen till min blogg! Mitt namn är Veronica och har förstått att jag kan hjälpa mina medmänniskor med de energier som omger oss alla. Det har tagit sin tid att inse detta, jag kom i kontakt med de andliga energierna i början av 90-talet då jag hade en vän som redan hade insett sin gåva. Hon såg min rädsla men även min nyfikenhet. Det va inte förrän för ett par år sedan som jag började att arbeta med det andliga då jag själv genom gick en livskris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela