helandeinreharmoni.blogg.se

Varmt Välkommen till min blogg! Jag heter Veronica och arbetar deltid som Vägledare och Healer. Jag arbetar med universums energier och änglarna vi har runt oss. I denna bloggen kommer jag att försöka förklara vad energier gör med oss. Kommer även förmedla budskap från änglarna m,m

Navelchakra

Publicerad 2019-09-24 19:49:12 i Chakran,

Navelchakrat finner du strax nedanför naveln och där sitter vår viljestyrka, livsenergi och livskraft. Navelchakrat är förknippat med våra sociala förmåga och våra känslor, vår personliga makt och självkänsla/självförtroende. Navelchakrat handlar mycket om balans mellan kvinnligt och manligt. 
 
Ett välbalanserat navelchakra ger en sund "jag" känsla och en sund sexualitet där vi tillåter oss att njuta utan skam och skuld som är expert på att skapa kraftiga blockeringar i våra kroppar. 
 
Vid obalans kan vi känna av utmattning, trötthet, ha mindre kontroll över våra känslor, man kan hamna i en beroendeställning till andra människor. De kan även vara tvärtom att vi vill ha kontroll på andra och kan inte släppa taget, vi manipulera för att få de vi vill ha, som vi känner att vi har rätt till, fast det är helt fel. Det kan även vara att vi tappar lusten till allt så som sexualitet, vänner, hitta nya vänner, vi kan även ha ett självskadebeteende. 
 
Fysiska besvär vid obalans kan man relatera till gynokologiska besvär, urinbesvär, bäckenproblem, nedre delen av ryggen.
 
Navelchakrat är kopplat till elementet vatten vilket gör att det påverkar alla våra kroppsvätskor såsom blodcirkulationen, mens, orgasm, urin och tårar.
 
Det finns många sätt att balanserar navelchakrat på, med tanke på att chakrat tillhör elementet vatten så går det alldels utmärkt att ta sig ett dopp i de blå samtidigt som du visualiserar att allt gamlat och negativt från kroppen flyter ut i vattnet, när du du inte ser mer negativat i kroppen så fyller du på kroppen igen med positivt ljus. Ett annat sätt är yoga, meditation. Det finns ett annat sätt som är både tungt och jobbigt men kan vara en del av en personlig utveckling. Det är att jobba med sig själv, gå in i sina problem så man bearbetar dem, ta då hjälp av någon som kan stötta dig på vägen.
 
 
 
 
 
 
Även till detta chakrat tillhör det kristaller, oftast i färgen orange
Månsten, Bärnsten, Orange Kalcit, Karneol och Agat i olika typer.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica

Varmt Välkommen till min blogg! Mitt namn är Veronica och har förstått att jag kan hjälpa mina medmänniskor med de energier som omger oss alla. Det har tagit sin tid att inse detta, jag kom i kontakt med de andliga energierna i början av 90-talet då jag hade en vän som redan hade insett sin gåva. Hon såg min rädsla men även min nyfikenhet. Det va inte förrän för ett par år sedan som jag började att arbeta med det andliga då jag själv genom gick en livskris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela