helandeinreharmoni.blogg.se

Varmt Välkommen till min blogg! Jag heter Veronica och arbetar deltid som Vägledare och Healer. Jag arbetar med universums energier och änglarna vi har runt oss. I denna bloggen kommer jag att försöka förklara vad energier gör med oss. Kommer även förmedla budskap från änglarna m,m

Vad är chakran?

Publicerad 2019-08-21 10:16:00 i Chakran, Helande Inre Harmoni,

Ordet CHAKRAN kommer från Sanskrit och betyder hjul.
Vi pratar om de sju huvudchakran som är placerade längs ryggraden och över hjässan. Varje chakra har en koppling med en färg, ett organ och en känsla.
 
Det är viktigt att energin kan flöda fritt genom våra chakran för att att vi ska må bra i både kropp och själ. Förträngda minnen och traumatiska händelser kan skapa blockeringar i våra chakran, och göra att energihjulen inte snurrar lika fort. Detta kan skapa en obalans i kroppen och göra att vi inte mår bra. 
 
Kroppens sju chakran har olika vibration frekvenser baschakran som är placerat vid slutet av ryggraden har en låg frekvens jämnfört med kronchakran som är placerat på vår hjässa.
 
De sju chakran är
 
ROTCHAKRAN kallas även baschakran har färgen röd och dess elementet är jord, 
 
NAVELCHAKRAN har färgen orange och dess elementet är vatten.
 
SOLARPLEXUSCHAKRAN har färgen gul och dess elementet är eld.
 
HJÄRTCHAKRAN har färgen grön och elementet luft.
 
HALSCHAKRAN har färgen ljusblå och dess elementet är ljud.
 
PANNCHAKRAN kallas även för tredjeögat, har färgen indigo och dess elementet är ljus.
 
KRONCHAKRAN har färgen vit och dess elementet är inre ljus.
 
 
 
 
Jag kommer att gå in mer på dessa chakran, vad de gör och varför det kan bli så. Vilken sten som hör till just de chakran och vad stenarna är bra för.
 
 

Kram

Veronica

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica

Varmt Välkommen till min blogg! Mitt namn är Veronica och har förstått att jag kan hjälpa mina medmänniskor med de energier som omger oss alla. Det har tagit sin tid att inse detta, jag kom i kontakt med de andliga energierna i början av 90-talet då jag hade en vän som redan hade insett sin gåva. Hon såg min rädsla men även min nyfikenhet. Det va inte förrän för ett par år sedan som jag började att arbeta med det andliga då jag själv genom gick en livskris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela