helandeinreharmoni.blogg.se

Varmt Välkommen till min blogg! Jag heter Veronica och arbetar deltid som Vägledare och Healer. Jag arbetar med universums energier och änglarna vi har runt oss. I denna bloggen kommer jag att försöka förklara vad energier gör med oss. Kommer även förmedla budskap från änglarna m,m

Rotchakran - Baschakran

Publicerad 2019-08-22 10:06:00 i Chakran, Helande Inre Harmoni,

Rotchakran finner du i ryggradens slut och är kopplat till vår fysiska kropp och vår materilla värld. Rotchakran står för mod, trygghet, säkerhet och våra grundsättningar och gränser. Har vi balans i detta chakran får vi en känsla av grundtrygghet och samhörighet med andra, vi får en känsla av trygghet och stabillitet när det gäller arbete, ekonomi.
 
I rotchakran lagars våra rädslor och alla våra vanor och beroenden har sitt urspsrung här. Det gäller att hela och frigöra denna negativa enegien som gör att vi mår dåligt.
 
Vid obalans/blockeringar kan du uppleva psykiska besvär så som ångest, rädslor eller mardrömmar, du kan ha en inre ilska och utmattning. Du kan känna att du har kört fast i livet har svårt att sätta ord på de du känner. Fysiska besvär kan vara dålig blodcirkulation, smärta i nedre delen av kroppen dvs rygg, ben, fötter, du kan även uppleva mag och tarmbesvär. 
 
Rotchakrat är kopplad till elementet jord, ni har säkert hör någon säga att man jorda sig, det finns många sätt att jorda sig.
 
Hur jordar man sig ?
 
Det enklaste sättet är att gå barfota i gräset eller direkt på marken, låta kroppen fånga upp de fria elektonerna som tillgodo ser kroppen på ett positivt sätt.
 
 
 
Du kan även visualisera att du har rötter som växer genom dina fotsulor vidare ner till vår moder jord från kroppens mitt, solarplexus. Hur långt ner bestämmer du. Det kan kännas som du sitter fast i jorden, den känslan är övergånde och släpper när du låter den komma till dig. Går att göra sittande även stående i kön på Ica eller där du känner att stressen ta över för att du ska hinna hämta barn, laga mat innan du ska köra iväg barnen till deras tränning, ridning eller vad det nu kan vara.
 
 
 
 
Det finns stenar som på olika sätt hjälper till att balansera rotchakran så som röd jaspis, hematit, svart obsidian, rökkvarts, svart turmalin och snöflingeobsidian. Att stoppa en tumlad sten i byxfickan är även ett sätt att jorda sig. Att bära ett halssmycke är ett annat. 
 
 
 Jaspis
 
 
All ljus och kärlek
 
Veronica
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica

Varmt Välkommen till min blogg! Mitt namn är Veronica och har förstått att jag kan hjälpa mina medmänniskor med de energier som omger oss alla. Det har tagit sin tid att inse detta, jag kom i kontakt med de andliga energierna i början av 90-talet då jag hade en vän som redan hade insett sin gåva. Hon såg min rädsla men även min nyfikenhet. Det va inte förrän för ett par år sedan som jag började att arbeta med det andliga då jag själv genom gick en livskris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela