helandeinreharmoni.blogg.se

Varmt Välkommen till min blogg! Jag heter Veronica och arbetar deltid som Vägledare och Healer. Jag arbetar med universums energier och änglarna vi har runt oss. I denna bloggen kommer jag att försöka förklara vad energier gör med oss. Kommer även förmedla budskap från änglarna m,m

Hematit

Publicerad 2019-08-29 06:11:00 i Kristaller och Stenar,

 
Hematit även kallas blodsten går även under namnen intellektets och sinnets sten.
Den står för balansen mellan manligt och kvinnligt
 
Hematit 
Stjärntecken Kräftan
 
Hematit har många egenskaper som hjälper dig med både fysiska och psykiska åkommer. Den lindrar värk i leder och muskler så som nackbesvär huvudvärk och mensvärk. Den lindrar även brännskador, sår m,m.
 
Hematit ger dig en god nattsömn (lägg en hematit under kudden) Den drar till sig den negativa energierna du har runt dig och omvandlar den till ren kärleks energier. Redan under forntiden använde man denna sten till att lindra och bota olika blodsjukdomar och åkommor. Stenen kan användas mot olika slags missbruk och beroenden. 
 
Den magnetiska hematien är helande och grundande som ger oss styrka, självkänsla, självförtående och förstånd. Den hjälper oss "att komma ner på jorden" och soterar ut skräp från våra tankar, får oss att tänka klart. 
 
 
 

Ljus och Kärlek

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"får ner oss på jorden" och får oss att "soterar ut" i våra tankar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Veronica

Varmt Välkommen till min blogg! Mitt namn är Veronica och har förstått att jag kan hjälpa mina medmänniskor med de energier som omger oss alla. Det har tagit sin tid att inse detta, jag kom i kontakt med de andliga energierna i början av 90-talet då jag hade en vän som redan hade insett sin gåva. Hon såg min rädsla men även min nyfikenhet. Det va inte förrän för ett par år sedan som jag började att arbeta med det andliga då jag själv genom gick en livskris.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela